Chcete být na očích? Ale nechcete bít do očí? Tak zbystřete u instalace umělého osvětlení!

ikona posuvnik pokus(1)

Říkáte si, k čemu že je vám dobré umělé osvětlení? My vám to rádi osvětlíme! Díky němu bude totiž vaše reklama vidět široko daleko. Neunikne pozornosti kolemjdoucích ani kolemjedoucích, a dokonce ani těm, co nemají zrovna ostříží zrak. Jednoduše splňuje svůj účel: chytne lidi na udičku. A i kdyby si potencionální zákazníci u vás nic neobjednali, dobře vypadající reklama se jim může jednoduše vrýt pod kůži. A tím si vás lidi zapamatují. Ale nemalujte si to v růžových barvách. I umělé osvětlení podléhá pravidlům. Požadavky na umělé osvětlení je proto brát v úvahu hned v návrhu.

 

>Tento článek je primárně určen laické veřejnosti pro zjednodušené vysvětlení problematiky.<

 

Rádi byste své produkty nebo služby vypustili do světa? Možností je hned několik. Jednou z nich je i umístění reklamy na billboardu. Láká vás představa, že právě vaše firma bude zářit všem na očích a všichni v němém úžasu strnou před vaší reklamou? Možné to klidně je! Ale pojďme si nalít čistého vína. I když určitě nabízíte ty nejlepší a nejhodnotnější produkty či služby, než je vydáte všanc, zjistěte si, jaké požadavky na umělé osvětlení byste měli splňovat.

 

Umělé osvětlení reklamní plochy. Kde se s ním můžete setkat?

Osvětlená reklama je všude kolem nás. Většinou prozáří centra velkých měst natolik, že zcela zastíní pouliční osvětlení. Z barevných svítících tabulí se na nás usmívají krásky, culí se děti, svou sílu ukazují svalovci nebo se vystavují zlaté hodinky. Kde všude se tedy používá umělé osvětlení?

  • reklamní panely a poutače
  • navigační tabule
  • informační štít na obchodě
  • billboardy, midibillboardy apod.

Osvětlit reklamní plochu ovšem není jen tak. Pokud nedodržujete pravidla, zasáhne tvrdá ruka spravedlnosti. A to si zrovna za rámeček nedáte… Proto se raději požadavkům na umělé osvětlení věnujte hned ve fázi přípravy.

 

Komu může být zářící reklama trnem v oku?

Představte si, že večer chcete usnout, ale ne a ne zabrat. Přímo do ložnice vám totiž jasně září sousedovic informační štít na místní večerce. Otravné, že? Nejen, že to znepříjemňuje život vám a vašim blízkým, ale soused takto přispívá i ke světelnému znečištění. A to mu nepřinese zrovna nehynoucí slávu… Proto je třeba dbát na požadavky umělého osvětlení. Intenzita osvětlení totiž nesmí vadit ani lidem, ani zvířatům.

Reklamní plochy jsou většinou umístěny podél komunikací i na budovách. Chcete záření až oči přechází? Tak na to zapomeňte! Stavební úřady si světelně-technické parametry hlídají jak oko v hlavě. Pokud jim chcete nahlédnout pod pokličku, přečtěte si normu ČSN EN 12464-2 Osvětlení venkovních pracovišť. Nedávno jsme o ní psali článek.

Norma má pod křídly parametry, které se věnují:

  • velmi tmavým oblastem – národní parky, chráněná území
  • málo světlým oblastem – průmyslové, venkovské obytné oblasti
  • středně světlým oblastem – průmyslová a obytná předměstí
  • velmi světlým oblastem – městská centra, obchodní zóny

Pokud uvažujete nad tím, že své produkty či služby chcete zviditelnit, osvětlená reklamní plocha je určitě dobrým krokem. Pronikne tmou a nikdo před ní neunikne. Pokud však budete čeřit hladinu a jas vaší reklamy nedá lidem spát, jste v průšvihu. Veškeré parametry zvažte už ve fázi přípravy, nechte si osvětlení změřit u specializované firmy hned na startu. Protože řešit úpravu již nainstalované reklamní plochy by vás mohlo přijít draho.

A koneckonců: mějte na paměti i stav světelného znečištění. Nebe plné hvězd je přece jako pohlazení po duši. Bez hvězd by noční obloha byla poněkud smutná.

 

Tip z našeho archivu: „Sviť měsíčku sviť“ nestačí. Jak se popasovat se světlem pro venkovní pracovní prostory?

 

 

 

23.07.2021